Bilbransjen i DAB-møte

Et tyvetalls representanter for store og kjente bilmerker i Norge var i forrige uke på møte hos Medietilsynet. Møtet ble arrangert for å kartlegge informasjonsbehovet for bransjen, og sikre at det gis tilstrekkelig informasjon om overgang til DAB.

På møtet i Fredrikstad ga Medietilsynet orientering om grunnleggende forhold ved digitaliseringen. Digitalradio Norge supplerte med statusrapport for DAB-utbyggingen, og hvilke planer som foreligger for veier og tuneller.

Bransjen fikk dessuten orientering om de kommende informasjons- og markedsaktiviteter.

– Det var tydelig at partene hadde gjensidig nytte av å snakke om dette, det ble blant annet fremmet forslag om en egen informasjonsbrosjyre rettet mot bilbransjen, sier Jarle Ruud, Markedsjef i Digitalradio Norge.

DAB_bil 05.02.2013

Bilbransjen er identifisert som en svært viktig målgruppe for Medietilsynet dette året. Det er nettopp i bil at noe av den viktigste radiolyttingen finner sted morgen og ettermiddag.

75 prosent av Norges 20 mest populære bilmodeller leveres i dag med DAB, men det finnes fortsatt bilmerker som ikke fører DAB i det hele tatt.

Digitalradio Norge har som mål å gjøre forbrukerne oppmerksom på å be om digitalradio når de kjøper bil.

 

Kilde: Endre Juel Lundgren – radioassistant.com  04/2/13